1930

C. Josef Lamy, care pana atunci a lucrat ca exportator si manager de sucursala pentru un producator american de instrumente de scris, isi infiinteaza propria afacere la Heidelberg, Orthos Füllfederhalter-Fabrik.

1939

La inceputul celui de-al doilea razboi mondial, peste 200.000 de stilouri ORTHOS si ARTUS sunt fabricate anual.

1952

Eficienta stiloului LAMY 27, care prin sistemul sau inovator "Tintomatik" asigura un flux constant de cerneala, simbolizeaza nasterea marcii de instrumente de scris LAMY si realizeaza progresul firmei pe piata.

1957

C. Josef Lamy GmbH se deplaseaza in locatia actuala din orasul Heidelberg din regiunea Wieblingen.

1964

Prin ‚gama ‘‘Exact ‘‘, Lamy aduce primul pix german cu o mina de mare capacitate si un virf realizat din otel inoxidabil, Lamy isi cistiga prezenta pe piata pixurilor de inalta calitate. Succesul vanzarilor la nivel national si international fac ca stiloul si designul sau modern sa aiba o contributie majora in cifra de afaceri.

1966

In cautarea unor noi oportunitati de intarire a profilului marcii LAMY, tanarul manager de marketing Dr. Manfred Lamy gaseste modele puternice in marci precum Braun si Olivetti, care stabilesc deja standarde de pionierat in designul produselor la acel moment. Asa ca poate fi aproape considerat soarta faptul ca, la scurt timp dupa aceea, se intilneste cu fostul designer Braun, Gerd A. Müller. Ei definesc in curind un proiect comun: designul unui stilou pe baza traditiei Bauhaus. Modelul LAMY 2000 este lansat in toamna anului 1966. Acest nou stilou este revolutionar din mai multe puncte de vedere: spre deosebire de alte instrumente de scris de la alte marci, acesta nu are surplus de material sau gadget-uri de design. Bazat pe principiul Bauhaus, "forma urmeaza functiei", se concentreaza pe functia practica si pune astfel temelia limbajului de design clar, care formeaza si in prezent baza pentru toate instrumentele de scris Lamy. Modelul LAMY 2000 stabileste de asemenea noi standarde in ceea ce priveste manopera; combinatia materiala de otel inoxidabil mat si makrolon (policarbonat) este una foarte dificila si complet noua la mijlocul anilor 60.

1972

Cand vine vorba de distribuirea si vanzarea instrumentelor de scris, Lamy se bazeaza exclusiv pe reprezentante specializate. Aceasta atitudine consecventa este marcata de numeroase elemente: ajutoare promotionale concepute in mod atractiv, cum ar fi noul Centru de scriere Lamy, campanii promotionale creative si expozitii de produse si, nu in ultimul rand, Consiliul consultativ pentru distribuitori Lamy.

1973

Dr. Manfred Lamy devine singurul Director general al firmei C. Josef Lamy GmbH.

1976

In paralel cu succesul din ce in ce mai mare pe piata, subiectul marketingului ajunge in centrul atentiei: abordarea Lamy cu privire la comunicare este complet revizuita. O noua campanie publicitara (una dintre cele mai premiate din Germania) face brandul cunoscut publicului larg si modeleaza caracterul acestuia pana in anii 90.

1980

Cand LAMY safari este prezentat la Targul din Frankfurt in 1980, nimeni nu ghiceste ca intr-o buna zi va fi cel mai bine vandut stilou din lume. LAMY safari permite brandului sa cucereasca pentru prima data grupul tinta de 10-15 ani. Este rezultatul unei ample activitati de cercetare in domeniul psihologiei tineretului si al unei stranse colaborari cu designerul Wolfgang Fabian si Grupul de Dezvoltare Mannheim sub conducerea Prof. Bernt Spiegel. Designul ergonomic si manopera robusta LAMY safari sunt perfect adaptate la nevoile elevilor si castiga rapid multi fani din randul adultilor.

1981

Standardele tehnologice ridicate ale brandului Lamy se regasesc si in compania in sine. Un exemplu fiind rafturile inalte, echipate cu un sistem ultra-modern de control in depozitul central nou construit.

1985

Deschiderea noii hale de turnare prin injectie permite Lamy sa faca un pas major catre independenta: compania are propriile sale departamente de fabricare a componentelor inclusiv a acelora realizate prin injectie, fiind capabila sa produca stilouri, rezerve si cartuse de cerneala intern, subliniind astfel promisiunea de calitate, "Fabricat in Germania".

1986

20 de ani de design Lamy. In stransa legatura cu celebrarile, intrarea in companie este reproiectata pentru a reflecta principiile Lamy Corporate Design. In iulie, C. Josef Lamy moare la virsta de 87 de ani.

1988

Designul inconfundabil Lamy nu se termina cu produsul, ci include si ambalajul, modul in care se face publicitate, amenajarea punctelor de vanzare si chiar arhitectura companiei. Aceasta abordare consecventa este recompensata atunci cand Comisia Comunitatii Europene acorda companiei pentru prima data premiul nou creat "European Design Prize 1988" (Premiul European de Design 1988).

1989

Inceperea productiei proprii de cerneala consolideaza dorinta de independenta a companiei si totodata duce la marirea liniei de productie.

1996

30 de ani de design Lamy: in cursul celebrarilor de aniversare, este deschisa noua galerie Lamy - o cladire de sticla inundata de lumina, cu ziduri acoperite cu imagini mari. Un loc de arta si de inspiratie in inima Lamy. Si chiar alaturi se afla noul centru de dezvoltare - atelierul de inovare. Aceasta cladire futurista in care Lamy proiecteaza, testeaza si fabrica produse noi se remarca de atunci in special datorita aspectului sau impresionant - un cub de sticla neagra cu panouri solare, sustinut de cabluri din otel argintii si stalpi, reprezinta claritatea designului Lamy pentru toata lumea. In acelasi timp, arhitectura reflecta nivelul ridicat de inovatie si acreditarile ecologice ale companiei cu modulele fotovoltaice de pe fatada, oferind cladirii energia solara, in timp ce un bazin de apa colecteaza apa de ploaie pentru a reduce consumul de apa.

2000

Desen, schita si design: in tendintele noului mileniu, Lamy ofera ganditorilor creativi un instrument de scriere potrivit pentru a-si transpune ideile pe hartie. Noul LAMY scribble, proiectat de Hannes Wettstein, este un creion mecanic cu un design robust care sta perfect in mana datorita echilibrului sau ergonomic. Este disponibil si in varianta de pix. Acest produs robust, care seamana cu o bucata de carbune, devine rapid favorit printre creatorii din cadrul birourilor de arhitectura, studiourile de design si agentiile de publicitate.

2010

Un an de succes: LAMY noto este onorat cu Premiul de design al Republicii Federale Germania, ca succesor onorabil al gamei LAMY spirit si LAMY pico, care a castigat acest prestigios "Design Oscar" in 1996 si, respectiv, 2004. In plus, LAMY dialog 3 devine din ce in ce mai mult un favorit al juriilor de premiere in design – castigand de asemenea si renumitele premii pentru produs de design : iF si red dot.

2012

Contrastele creeaza intotdeauna entuziasm si emotie. Creat de Sieger Design, Lamy Scala face apel la simturi, pe de o parte prin contrastul fascinant creat de corpul instrumentului de scris si accesoriile sale cromate, si pe de alta parte prin greutatea sa surprinzator de placuta, care semnaleaza un instrument de mare valoare. LAMY scala este pentru toti cei care apreciaza tehnologia moderna, de inalta calitate si sunt pasionati de lucruri frumoase .

2013

Dupa aproape o jumatate de secol de la lansare, Lamy dezvaluie reprezentativul LAMY 2000 ce cuprinde o serie de produse metalice de inalta calitate din otel inoxidabil. Crearea unui design atemporal din acest material este o adevarata provocare: productia sa necesita o combinatie complexa de exigente procese mecanice si manuale care are ca rezultat o capodopera. In acelasi an, Lamy este onorat cu " German Standards Brand Award” din categoria “Fountain Pen” adaugandu-l binecunoscutului compendiu "Marken des Jahrhunderts - Leuchttürme auf dem Markenmeer" (Brands of the Century – Lighthouses in the Sea of Brands) acordat de un juriu de rang inalt.

2014

Lamy isi extinde rolul de pionierat in domeniul instrumentelor de scris - nu numai in calitate de lideri de piata in Germania, ci si ca marca germana de design ale carei produse detin o pozitie speciala pe tot globul.

2016

Anul aniversar “50 years of Lamy design” nu numai ca a marcat o etapa importanta in istoria companiei, dar si inceputul unei noi ere. Folosind sloganul “not just a pen”, Lamy si-a consolidat in mod impresionant dezvoltarea asociindu-se conceptului de lifestyle la nivel global. Pe langa o serie de inovatii de produse, anul aniversar 2016 a inregistrat inca o reusita, Lamy deschizandu-si primul magazin mono brand- pilot in Heidelberg. Cu acest magazin de prestigiu Lamy si-a intarit imaginea marcii la nivel global confirmand angajamentul fata de locatie precum si promisiunea privind marca si calitatea "Fabricat in Germania". In cele din urma, Lamy foloseste ocazia oferita de aniversare pentru a evidentia 50 de ani de istorie a designului intr-o expozitie: " thinking tools " (MAK Frankfurt, septembrie 2016 - februarie 2017) si descrie procesul de design al brandului ca o interfata complexa intre companie, designeri si dezvoltatorii de produse.

2018

Anul incepe cu o premiera foarte speciala: este publicata prima editie a specificatiilor LAMY. Revista este o modalitate pentru noi sa aratam o alta parte a marcii, oferind perspective fascinante in universul Lamy. Continutul analogic si digital sunt tesute impreuna - datorita aplicatiei de realitate augmentata, care extinde experienta de citire cu animatii si clipuri video fascinante 3D. Este vorba despre experienta din al doilea magazin Lamy Concept din SUA. A fost deschis la New York in mai 2018, iar vizitatorii pot descoperi lumea de design a lui Lamy in cartierul trendy SoHo.

Lamy are o noua conducere din iunie. O echipa formata din trei angajati de lunga durata - Beate Oblau, Thomas Trapp si Peter Utsch - acestia gestioneaza in prezent afacerea companiei.